Gardiner och pizza...

Hur många gardiner kan en liten tant äga? Det är dagens fråga, för vi har fått nyckeln till huset idag, och börjat glo igenom allt som finns kvar efter tanten som lämnade huset efter sig... Och alla dessa sjuka mängder gardiner!!! Gardiner i skåp, gardiner i garderober, gardiner i papplådor... Jag hade inte blivit överraskad om jag hade hittat gardiner i köksskåpen med, men där fanns tyvärr inte så mycket. Å andra sidan fanns det silverbestick i en skänk, fortfarande paketerade i pappaskarna med plastfönster, inlindade i tunt papper... Dukar fanns det med, en hel del.

Jag har spenderat hela dagen med att vänta på bankmötet. Jag var så rastlös att jag glömde träna när Bums sov på förmiddagen :P Sedan var klockan helt plötsligt 11:45, Bums sov fortfarande som en knockad säl, och hon skulle äta innan vi gick, och jag skulle handla innan vi gick in på banken :P Vi kom hemifrån 12:30, en halvtimme innan vi skulle in på banken, så jag hann handla med. Hela bankgrejen tog en timme ungefär, sedan gick vi bort till Huset, fick nycklarna och sedan stod vi där, Tfan och jag, med ett nytt hus... Knasigt. Vi stannade kvar 45 minuter ungefär, sedan cyklade Tfan motvilligt till jobbet igen, och jag gick till dagis och hämtade Bums. Vi knatade hem, Bums fick lite middag och Aimée slappade framför tv:n.
 Strax innan fyra klädde vi på oss igen, och gick bort till huset. Aimée fick gå in för första gången, och hon knatade rakt in på sitt rum. "E detta mitt rum, elle?" Helt nöjd :) Hon gick en runda runt i huset, sedan klädde vi på oss för att möta Tfan, men först sprang Aimée upp på övervåningen själv, för att ta en sista titt :)
 
Vi gick bort till Pizzerian och mötte Tfan, för att fira husköpet. Det var najs. Men Aimée och jag lämnade som vanligt varsin pizzahalva. Vi skulle nog kunna dela pizza i fortsättningen, ifall hon hade gått med på det :P

Efter pizzan gick vi tillbaka till huset. Tfan och jag mätte köket mer noggrant och Aimée fortsatte att undersöka. Bums sov i sin vagn, feberbarnet. Till slut fick vi ta oss i kragen och gå hemåt. Aimée stannade ute och lekte en stund, Bums åt en halv portion gröt och vi andra spånade kök :)

Sedan har jag pratat med mamma, promenerat och sedan tittade vi på Bygglov. Lugnt värre.
Imon ska jag tillbaka till huset och börja gå igenom gardinerna. Man kan inte ha hur många som helst! Så är det bara...

Zumba imon med! Wiie!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0