Trevlig dag, jobbiga barn.

Bajskväll.
Aimée bråkade från halv fem till halv nio, konstant bråk. Inte det vanliga gnället, utan verkligen skrikerrättutsåfortjagintefårsomjagvill-bråkade. Härligt. Bums har fått för sig att hon inte vill sova, trots att hon fick välling kvart över åtta, så har hon fortfarande inte somnat, och då var hon verkligen rövtrött innan jag gjorde vällingen! Kan ju tillägga att normalt sett så somnar hon så fort vällingen är slut och hon får nappen. Det brukar vara runt halv åtta... Tfan är uppe hos henne nu. Kvart i nio var jag så desperat och trött på alla barn att jag gick ut och skottade snö istället :P Hoppas hon lugnar sig nu iaf, hon har fått gnöla av sig på egen hand i sängen en stund, det brukar ju trötta ut även den envisaste av ungar.

Vi har varit i Växjö idag, igen. Denna gången tog Tfan en halvdag föräldraledigt, han skulle ändå vara ledig för enligt planeringen så skulle jag ha haft mer utredning på V.Psyk, men det blev ju inställt. Så vi kasade iväg hela familjen. Bums somnade i vagnen ett par minuter efter att vi lämnat huset, och Aimée höll sig vaken till Näsby Kulla, sedan somnade hon med. Bara för att bli väckt några minuter senare för bussbyte i Eke. Träffade en gammal skolkompis på bussen, det var kul :)
Kom in till stan och släpade oss till pizzerian med en gång. Lika bra att fylla magarna först, så att alla är alerta för eftermiddagen :) På vägen dit gick vi förbi Helges Håla, där ett av tre skyltfönster är fyllt med Hello Kittygrejer. Aimée fick syn på det och släppte ut ett helt spontant "Åh! Hello Kittiiiii!!" :D Sötungen. När vi hade ätit letade jag reda på F-kassan som hade flyttat, fick mina lönelappar kopierade för jämställdhetsbonusen, och hämtade ut ny ansökningsblanket för min aktivitetsersättning (jävla ord). Under tiden gick Aimée och Tfan till Antikvariatet, som hade lunchstängt, en timme efter att de öppnat :P Aimée och jag gick ner på HM, där jag köpte en pjamas och två par H.Ktrosor till henne och själv köpte hon en gympapåse. Hello Kitty på den med, naturligtvis :P Fixerad? Nja, kan vara så kanske ;)
 Till slut kom vi in på Helges Håla med, och efter mycket om och men valde Aimée att köpa sig en ny vattenflaska för sina sista pengar. Jag behöver inte nämna motivet va? ;)

Vi var på Hemmakväll och inhandlade helggodiset, Krokodila och deras mastodontrea som fortfarande är igång! Hittade ett par NovaStarbrallor till Aimée för 200kr! Fynda, fynda... :) Köpte varsitt "spelägg" som Aimée kallar det, till tjejerna med. Mycket populärt visade det sig när vi kom hem :)
 Tfan kom till slut bort till Antikvariatet och handlade en hel drös med Älghultskrönikor. Under tiden släpade jag med mig tjejerna till I rode You, och vräkte runt en stund, innan det blev en kjol och en underklänning :) Fast underklänningen var nedsatt till långt under halva priset, och som superstammis fick jag 50% rabbatt på det, så den räknas knappt ;) Nöjd blev jag iaf! Dessutom kom jag ihåg mitt tillgodokvitto på Skivan & Boken idag, och fick med mig Owl City hem. Har bara hört en låt med dem innan, men den fastnade nått enormt i hjärnan så det kändes värt ett försök. Satte igång skivan när vi kom hem, men fick stänga av igen, för ungarna förde sånt liv att jag inte kunde koncentrera mig, blev bara irriterad...

Hemresan gick fint. Aimée blev jätteglad för att Tfan hade köpt en Mars till henne som överraskning, Bums satt och lekte en stund, sedan gav Tfan henne smörgås och efter det somnade hon i vagnen. Tfan somnade nog med, fast på ett säte då ;) Jag ville somna, men hade Aimée babblandes jämte mig, så det blev inget med sömn för min del.

Nu hoppas jag att Bums har somnat, så att vi kan sätta oss vid tv:n och trycka i oss lite chips och godis :) Sugeeeeen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0