Första 1årskalaset!

Gud, va tiden går fort! Igår firade vi Bums 1årsdag med mina föräldrar, fast att hon inte fyller förrän på onsdag. Det var litet och lagom! De kom strax efter 13, vi pratade lite, Bums fick sina presenter. En svettisoverall att ha på sig inne, mycket bra eftersom vi sällan har varmare än 17-18 grader. Dessutom en turkos klänning med bondgård på och matchande randiga långkallingar, och en luddig nalle.

Vi åt lasange, hembakat bröd och sallad. Mamma och jag diskuterade innehållet i min garderob, sedan åt vi lite godis och avslutade med hembakad rulltårta. Mums!
Kalaset var snabbt avklarat. Det blir ju det när man bara har två gäster, inte samma intensiva umgås som när vi firar med Tfans familj, eller när lillebror, moster och morföräldrar är med på min sida.

Efter kalaset var Tfan och jag rätt sega. Låg i vår säng och slöade medans ungarna lekte på Aimées rum. Men till slut tog vi oss samman, och det blev faktiskt både katrinplommonpuré gjord och tvätt tvättad till sist :) Vi väntar alltid alldeles för länge med tvätten! Det är nackdelen med tvättstuga i källarn, har man den i badrummet så ser man ju maskinerna hela tiden... Snart får jag dessutom börja tvätta mina kläder själv :P Jag är bra på att börja tvätta, men sedan glömmer jag lätt bort att jag håller på med just det, så blir tvätten liggandes och helt plötsligt tar det tre dar att tvätta fem maskiner :P Nu påstår Tfan att jag har handlat kläder med knasiga tvättinstruktioner som han inte vill ta ansvar för ;) Allt är tyvärr inte lika straight forward som skatetissor och jeans...

Idag vaknade Bums för välling strax efter 07. Helt oki, med tanke på att dagis börjar imon (tack gode gud!), det är lika bra att öva inför normala mornar igen. Så tjejerna och jag är uppe sedan en bra stund, Tfan har nog tagit sig sovmorgon misstänker jag. ;) Är sugen på motion och pyssel idag. Promenad och sy! Får väl se hur det blir med den saken. Handla ska vi göra iaf. Jag borde ringa V.psyk med, och få en läkartid så att jag kan få läkarintyg i god tid inför omprövningen av min aktivitetsersättning... Hoppas att jag kan få tre år denna gången med. Lugn och ro, det är uppskattat!

Nähä... Om man skulle ta sig samman på något sätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0