Hon gååår!!!

Bums går! Igår övade hon nått fruktansvärt! Stapplade fram med utvald lase i händerna, och flinade konstant! :D Underbart! Hon är så duktig:)

Igår var Aimée och jag vid fotbollsplanen med Lena och Nova och åkte i pulkabacken. Aimée är verkligen ett utebarn! Vi gick hemifrån strax efter 11, pulsade hela vägen bort till Idrottsplatsen, med pulka, varm choklad och extra vantar i packningen. Sedan åkte Aimée och jag några gånger innan de andra kom. Helt ensamma i backen :) Sedan kom Lena och Nova. De åkte var för sig först, sedan kom de på att de kunde sitta båda i Aimées stora pulka och åka tillsammans. Tre gånger åkte de nog, sedan fick Nova snö i ansiktet och tappade lusten att åka mer. Då tog vi fika. Jag hade bara förberett choklad, men Lena hade med både smörgås och pepparkakor till tjejerna :) Sedan åkte Aimée ett par gånger till, jag åkte med henne med nån gång. Sedan tog vi sällskap med bästisarna upp till ica, där mötte vi Tfan och Bums, handlade och knatade hem igen, Aimée med banan som färdkost, som vanligt.
 När vi kom hem var Aimée ute en stund till, och kom inte in förrän 14:00. Vi åt mellanmål, busade lite och började planera middagen. Det blev kycklingfilé med cremefraiche och soya, med potatis och grönsaker. Mumsigt!

Vid 18 åt Bums sin kvällsgröt. Aimée och jag byllsade på oss och gick ut för att skotta snö. Aimée trivdes ute, trots att det var kallt och man kunde ju tycka att hon skulle tröttna! Vi var ute en hel timme, och Aimée pratade på om allt möjligt. Bl.a berättade hon att hon minsann skulle köpa hund när det har blivit vår, och snön har försvunnit. Den ska vara blå (!!) och man köper den i Vovvaffären. När man kommer dit måste man ge varann Vovvpengar och just denna vovven kostar 50 vovvpengar! Det måste vara en dyr hund, för i samma veva berättade hon att en lyftkran kostar 25 pengar :)

Vid 20:00 var alla ungar i säng, och sov. Najs. Satt framför smått värdelös tv och stickade resten av kvällen, fast att jag borde ha sytt på en tröja som Aimée har beställt. Det kanske jag får ta tag i idag istället.

Men först har jag lovat Aimée att vi ska gå ut och åka pulka. Mellanmål allra först kanske? Vad mycket det blev :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0