Wohoooo!!!

Åh, jag var på Zumba igår, så jäkla kul! Såg en lapp om det uppsatt på ica förrförra helgen, men på den onsdagen var Tfan och jag barnlediga och prioriterade bio framför motion. Denna veckan ville jag gå. Jag gick och ojjade mig en hel timme innan jag var tvungen att gå. Visste inte var B-hallen ligger, eller vilket omklädningsrum som var lämpligt att använda. Jag avskyr verkligen att gå på sånt här ensam, jag är ungefär lika mogen som en gruppförtryckt 14åring när det gäller sånt :P
Men, så fick jag se på FB att det var åtminstone en bekant som skulle dit. Till sist tog jag mod till mig, bytte om och packade ner skorna. Ut i snön! Nu finns det ingen återvändo! :)
Mötte bekantingen och hennes kompis i korsningen vid skolan, så jag fick stärkande sällskap innan Sporthallen :) Slapp irra omkring och se förvirrad ut. När jag väl kom dit, insåg jag att jag hade fixat det själv med :)

Jag är så glad att jag tog mig samman, gick emot alla mina fobier och konstiga spärrar och tog mig samman :) Det var jättekul, och jag ska dit igen nästa vecka. Nu vill jag träna mer! Innan var jag helt emot gruppträning, svettas ihop med annat folk är verkligen inte min grej, hade jag inbillat mig iaf. Nu kom det nog fram att det är tvärt om. Jag måste bara släppa alla minnen från skolaerobics med superhurtiga tjejer som instruktörer :)

Det blir mycket många smilies i detta inlägget märker jag..

Vi gjorde annat igår med. Tfan och jag städade ur långgarderoben i Aimées rum. Det behövdes. Jag hittade sex par utslitna skor som jag kunde slänga :) En jacka som kunde säljas, en jacka som kunde sparas och en jacka som jag hade inbillat mig var för liten, som nu visade sig passa. Annars var det mycket skräp. Rensade bort undanställda leksaker, femtusen gosedjur och konstiga väskor. Tfan tog ett krafttag och skilde sig från några kassar serietidningar... Ganska många kassar...
Bums somnade förmiddag strax efter tolv, och sov till 10 i tre. Precis när jag väckte henne insåg jag att hon skulle på ettårskontroll på bvc 15:15. Det blev lite stressigt. I med mat och ner i vagnen, ut i snöstormen! Vi fick ändå vänta, för VCpersonalen hade kafferep :P

Idag ska Tfan och jag ta ett tag på vinden. Det behöver rensas, och det är lika bra att ta det nu innan det blir nödvändigt på riktigt :)

Magsjukan går på dagis, Aimée har klarat sig än så länge så jag håller tummarna!

Nähäpp, lite rensning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0