Ruskdag...

Fan. Det kommer att bli precis som jag sa när vi hade skållhett väder. Regn och rusk resten av sommaren, så att det är det enda man minns, och de där varma tre veckorna bara försvinner ur minnet... Jag är trött på rusket. Visst är det varmt fortfarande, men regnigt och kvavt samtidigt, så det går ju inte att vara ute utan att bli genomblöt och svettig. Dessutom är mitt promenadsällskap inte hemma i byn i helgen så jag får väl gå ensam, ifall jag inte får med mig familjen. Och det går ju knappast att räkna med att två barn ska tycka det är roligt att åka vagn i det här vädret, oavsett vad man mutar med :P

Bortsett från vädret så har dagen varit ganska bra. Aimée har varit väldigt sur och gnällig idag, men det brukar hon vara dagen efter hon har haft något kul för sig. Igår var hon ju med Tfan och Svärmor och Lasse, för att storhandla och gå lite på stan, och hon hade varit jätteduktig hela dagen, så det kom igen idag istället...
 Vädret påverkar ju henne med. Hon har försökt vara ute och leka lite. Just nu är det ju bara studsmattan som gäller, men även om det är uppehåll så är ju mattan fortfarande blöt, vilket betyder att hon är blöt och kall när hon kommer in...

Tfan har satt upp en hylla till i skafferiet, så nu har vi äntligen kryddorna där inne, istället för på stora hyllan i köket, där vi har fina och användbara saker uppställda. Sorterat ren tvätt har vi gjort, handlat och gått på loppis där jag hittade en beige karott. Jag har någon slags karottfixering nu tror jag :P Pratade lite med innehavaren om kaminerna de har med. Planen är ju att vi ska köpa en att ha i syateljen, men vi har ju ingen koll på hur stor kamin man behöver till det utrymmet. Nu har vi kollat av lite iaf, så vi vet vilken av dem vi ska ha så småningom.

Jag kom äntligen in på bilddagboken idag, efter typ två veckors krabb :P Startsidan har så mycket reklam, bilder och animeringar som min dator inte klarar av, så den har för vana att koppla ner internet när jag får upp den. Sedan måste jag starta om datorn för att få igång nätet igen, jävla skitdator! Nästa gång ska jag ha en HP, så det så. Kosta vad det kosta vill.
Men idag kom jag in, som sagt, och passade på att lägga upp alla bilder jag hade liggande. Många bilder blev det, och många kommentarer, sånt gillar jag :)

Dessutom har jag blivit bjuden på inflyttningsfest i Gävle :D Det är rätt trevligt. Eller så kanske jag bjöd mig själv, vad vet jag ;) Det kan bli kul, bara jag kan komma iväg så :D

Nu blir det fredagsslapp vid film, om Tfan kan slita sig från sitt nya spel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0