Woho!!

Vi har internet igen! Har surfat på min iPhone i två veckor och det är lite opraktiskt. Facebook funkar bra, men det är i stort sett allt.

Nu är vi inne iaf! Vi panikflyttade in i nya huset den 5 juli, efter ett plötsligt beslut på förmiddagen. Helt plötsligt skulle jag packa två dygns flyttpackning på sex timmar :P Men det gick bra, fast att ungarna var hemma och Tfan på jobbet. Vi kom in på kvällen iaf, resten av veckan bestod av brakstädning av det gamla huset. Fy fan, att det kan bli så skitigt, fast att man vardagsstädar! Roligt var det inte, men nu är det gjort. Mycket tack vare mamma, svärmor och Lasse. Vad hade jag gjort utan er?!
Nu är kontraktet skrivet och alla nycklar överlämnade till det gamla huset. De nya ägarna har börjat flytta in, och jag är glad över att slippa eländet ;)
Vi pysslar här hemma. Köket är nästan färdigt. Vi har kört flera lass skräp till tippen. Det är inte många ouppackade lådor kvar. Det går bra!

Vi har hunnit bada med. Söndagen innan kontraktet städade vi det allra sista på Ängö, sedan körde mamma och pappa oss hem till Tfans mamma. Där åt vi jordgubbar, tog det lugnt, badade och såg på VMfinalen. Sedan dess har vi varit på Ekagårds invigning, där vi åt gott och red Halflinger *stava:P*. Mest Aimée, som red två gånger, sista gången helt utan mammas stöd :) Hon är tuff hon :D
I fredags hade vi tråkigt, så jag ringde mamma och bestämde att vi skulle åka dit. Det blev lite stressigt, eftersom jag ringde 30 minuter innan bussen gick, men det gick! Vi åt korv med bröd, och sedan glass. Tittade på nya bygget på deras torp och bara tog det lugnt i några timmar. Innan vi åkte hem badade vi. Lyx med badplats fem minuters promenad från mammas hus :)

Idag ska vi ut på promenad. Sedan ska jag se på MotoGP! Nu när vi har bytt leverantör till tvkanalerna så får jag äntligen se det igen :) Hejja, Valentino Rossi!!! :D

Idag går jag dessutom på min rivstart på GIdiet. Jag började lite försiktigt med GI förra veckan, bara för att vänja mig, utan att köra dieten fullt ut. Men idag går startskottet! Det känns bra, jag känner mig redo för en omstart och nya, goda vanor. Har gått med i GI Viktkoll, så att jag får en bra överblick på vad jag stoppar i mig och hur jag ligger till, i tre månader framåt. Sedan får jag se, om jag kanske känner mig modig nog att köra solo :D
Rivstart två veckor framåt, sedan får vi se var det slutar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0