En mammas dag.

Tänkte idag på hur stressad jag känner mig inför flytt och renovering. Jag tänker på det hela tiden, och när jag ska "slappna av", tänker jag på hur jag ska konventera garaget till syatelje.
Men så funderade jag på vad jag gör om dagarna. Här kommer dagens schema!
07:15. Jag stiger upp och klär på mig. Väcker barnen, klär på Bums och ser till att Aimée går på toa och klär på sig.
07:30-08:00. Jag gör frukost till oss, gröt till mig och smörgåsar till tjejerna. Vi äter. Plockar ihop nått om Aimée ska nått speciellt på dagis.
08:00-08:15. Tandborstning på samtliga, de sista kläderna ska på, borsta hår, ytterkläder. Idag var det bara cykelhjälm på Aimée :)
08:40. Jag brukar komma hem igen efter en långsam promenad till och från dagis. Idag gick Bums och jag vidare till färgbutiken för att hämta väv och lite jox till postgatan.
09:00 var vi inne igen.
09-10:45. Leker med Bums, mycket kramar och kel just nu, får hon inte komma upp just nu så blir hon rasande. Härligt humör ;)
11:00. Bums har somnat för vilan, jag äter mellanmål och slöglor på tv. Stickar, sitter vid datorn, pratar med mamma, packar nån låda om jag är driftig eller har ångest över att jag borde ifall jag låter bli :)
12:30. Bums är vaken, hon får mellanmål. Vi går till ica.
13:30. Aimée hämtas på dagis.
14:00. Aimée brukar äta nått mellanmål, men idag fick hon håret klippt hos frisören, så hon fick en helt valfri glass efteråt. TopHat :) Hem igen, lek ute. Aimée leker med grannbarnen, eller nån pinne, medans Bums och jag kastade boll på trappen.
15:30. Börjar med maten medans ungarna vrålar för full hals. Härligt! Aimée ser grannungarna och piper ut igen. Bums tystnar. Det är inte lika roligt att skrika när man är ensam :P
16:10. Maten är färdig, försöker samla ihop familjen som är utspridd på halva Ängö, Tfan med :)
17:00. Maten är uppäten, disken är undanplockad, bordet avtorkat. Tfan försvinner ut genom dörren igen. Ungarna och jag leker lite (mest bråk faktiskt), tittar på tv, surfar lite.
18:15. Aimée får ett utbrott, bråkar med Bums, blir uppskickad på sitt rum.
18:45. Bums och jag går upp och hittar sovande Aimée i sin säng. Väcker henne för att hon ska duscha, hon får ett utbrott till, men ställer sig i duschen.
19:15. Tfan har kommit hem, det är färdigduschat och dags för kvällsmat för Aimées del. Bums får nattblöja och vi gör välling.
19:30. Det är min tur att natta Bums. Hon får välling, men kommer inte till ro när fönstret i vårt sovrum står öppet och slår. Får gå upp och vyssa henne lite.
20:00. Alla barn sover. Det är tyst. Vi är lediga! :D Kvällsfika, tv, dator, stickning. Idag en del telefonsamtal om ikea och barnvakt.
23:00. Sängen.

Imon ska jag in till växjö själv. Ska bli skönt att få gå lite på egen hand :)


Kommentarer
Postat av: Tfan

Tjo!

Är bara jag som kikar lite. Kunde inte sitta i soffan, ögonen ville bara falla ihop. Lite tidigt för det kanske.. Kjampådaj!

2010-06-22 @ 21:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0