Fju!

Vi har haft en del att göra den sista tiden :P Förra veckan skrev vi kontrakt på "gamla" huset, med de nya köparna. Efter lite budgivning gick priset upp så att vi fick lite extra för det. Nu har vi till den 12 juli på oss att renovera på det nya huset och flytta dit.

Så idag har jag haft overdrive-växeln i. När jag gjorde frukost imorse, kom Fredrik förbi med flyttlådor. Härligt! Tack snälla Maria, för att du erbjöd mig dem! Ni räddade min dag! :D Efter dagislämningen gick Bums och jag hem igen, och jag började packa. Tre lådor vitrinsskåpspynt, annat pynt, tavlor och foton. Två lådor och en pappkasse syprylar, två sopsäckar tyg, en säck garn, 6 pappkassar med böcker, var vad jag fick ihop på 5 timmars packning. Då skulle allt pynt packas in i tidningspapper... Jag kommer att få tigga tidningsinsamling av folk, till slut slog jag in i elgigantens reklamblad :P
Sedan kom mamma och lillebror. Bror och jag körde bort till macken och hämtade släpet som jag hade bokat, medans mamma roade barnen. Sedan tog vi en liten fika, som laddning innan.
 Mamma tog barnen och gick till ica, medans Björn och jag började packa bil och släp. Förutom allt det jag packat, tog vi med alla extra stolar vi hade i källarn, min symöbel, barnens lekmöbler och fotöljer, ett par hyllor, en utdragssäng... Precis när vi höll på att packa in det första kom Tfan hem, han tog en liten matpaus och precis då dök Gustav upp! Härligt! Männen tog en umgåspaus, medans Björn och jag körde och packade ur det första lasset. När vi packade det andra lasset började det regna, jag ringde till mamma som kom och mötte upp med ungarna på Postgatan. Vi hann med tre lass sammanlagt, sedan lämnade Björn, Tfan och Aimée tillbaka släpet, medans vi andra knatade bort till Pizzerian. Det blev en lång och trevlig middag, med mycket musik och konstnärsprat.
 
På vägen hem hade jag en trevlig pratstund med Gustav, samtidigt som jag blev duktigt knottbiten.
Väl hemkomna var det läggning för barnen, och sedan dess har jag suttit paralyserad här :)

Imon ska Svärmors Lasse komma och hjälpa oss köra en massa skräp till Linnebergatippen. Innan dess ska det komma en man och göra energideklaration på huset. Sedan ska väl Gustav förhoppningsvis dyka upp. Det blir fullt ös imon med, men Tfan ska vara ledig hela dagen, så jag har barntjänsten imon :)

I övrigt har vi varit på 25års kalas i helgen. Det var trevligt som vanligt, vi såg knappt av Aimée för hon hade fullt upp med kusinerna, medans Bums hade fullt upp med att göra sitt bästa för att charma alla hon såg :)

Igår var jag på Postgatan och tog emot Ria från Nybro som kom och hämtade det mesta som vi inte ville ha kvar i huset. Aimée och Bums var väldigt roade av att det kom folk i lastbil och hälsade på :) Det var skönt att bli av med det mesta iaf. Tyvärr tog de inte med bokhyllesystemet a´la 70tal :P De sålde tydligen inte... Jag är inte överraskad ;)

Nu ska jag pausa hjärnan lite. Mumsa choklad och glo på nått. Naturligtvis har vår parabol gått i pension så att det måste fixas. Förra gången jag ringde till elfirman i byn om det, tog det så lång tid att parabolen kurerade sig själv och började fungera igen :P Men nu verkar den inte vilja mer.
Så det får bli film... Eller MASH. Det är lagom ansträngande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0