Stressigt!

Min hjärna börjar tröttna på stressen nu, och vi har knappt börjat :P Iaf så visar det sig med bortfall av ord, oförmåga att koncentrera mig, sömnstörningar osv. Det bästa är nästan när det känns som om nån tryckt på pausknappen :P Jag ser och hör när folk pratar med mig, men jag förstår ingenting :P Lyckligtvis så tar just den symtomen mest ut sin rätt här hemma, när jag slappnar av, så det blir inte så farligt ;)
 Jag kan inte göra annat än att acceptera läget, försöka hålla mig lugn och se till att inte späda på det som redan gror i huvudet på mig. Visst, det betyder att jag inte är världens roligaste fru eller bästa mamma, eller kompis för den delen. Men huvudsaken för mig, är att jag lyckas hålla huvudet över ytan den här tiden, tills allt lagt sig. Skulle jag ge efter för allt som vill fram, så hade jag inte kunnat stiga upp ur sängen på morgonen. Jag hade inte klarat av att gå och lägga mig när jag vet att det kommer att ta timmar innan jag somnar. Att gå ut hade inte varit och tänka på.
Men nu har jag familj, barn. Så jag tänker ta mig en dusch. Gå till Postgatan och se efter om jag inte kan lägga förmiddagen på att måla kökstaket en sista gång, och hoppas att ungarna inte tänker hänga i håret på varann under tiden. Vi ska till loppisen, och till ica för att handla fredagsgodis. Sedan ska det passas in mellanmål och middagsmatlagning...

Så livet går vidare... Fast det hade ju inte skadat med lite sol! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0