Helgen..

Vi skrapade ihop oss till kalas i lördags. Naturligtvis vaknade Bums 05:30 och ville äta, sedan tog det en lååång stund innan hon somnade om. Knappt en halvtimme efter att hon somnat om steg Aimée upp :P Bara att bita ihop och ta sig i kragen. Medans Tfan och Bums sov vidare åt jaf frukost, dammsugade nedervåningen och tvingade Aimée att äta frukost. När Tfan stigit upp torkade jag golvet nere och på toaletten uppe. Som väl är så städade jag toaletterna i övrigt på fredagkvällen, så jag slapp göra det med på lördagsförmiddagen. Till slut tog Tfan Bums i vagnen och gick och handlade, medans jag duschade, klädde på mig och Aimée. Sedan kom mamma och pappa samtidigt som Tfan kom hem. Vi åkte ner till Inredningsteknik för att kika på kök och köpa lite färg.
 Pappa fick sin försenade födelsedagspresent, Tfan duschade och jag fixade middagen, medans mamma och pappa lekte med barnen.
Framåt 14:00 insåg Tfan och jag att vi hade glömt handla en hel drös med grejer, så pappa körde mig bort till Ica, samtidigt som Svärmor och Lasse kom. Till slut fick vi middag iaf, följt av liten utepaus och kaffe. Sedan gick vi bort till Postgatan och visade upp nya huset. Fick en del prylar sålt med, skönt! Mindre att sortera och försöka skänka bort. Alla tyckte om det, och höll med oss om känslan i huset.

När vi kom hem igen åt vi kladdkaka med glass, sedan åkte gästerna hem. Bums hade hållt sig vaken hela dagen, och somnade naturligtvis 15:30 i vagnen på väg till huset, så det tog en halvtimme för henne att somna sedan på kvällen, trots att hon var astrött :P

Igår grejade Tfan lite med pelletsen. Det skulle bäras in en del från garaget till källaren. Sedan gick vi till Ica, där vi träffade Gustav och bokade nyahusetvisning till idag. Jag fick efter mycket om och men, mina stickade strumpor skickade, sedan gick vi bort till Postgatan för att planera köket. Så nu har vi en köksplanering! Härligt! Vi är i stort sett färdiga med köksplanen.. Tror jag. Kanske :P Det är så svårt det där. Vi vill ju vara helt säkra innan vi bestämmer oss helt. Men det kändes riktigt bra faktiskt.
 Vi passade på att äta lite mellanmål med när vi var där.

Väl hemma tog vi det lugnt. Lagade middag, åt, surfade runt och läste tidning. Aimée duschade på kvällen, sedan var alla barn i säng och vi parkerade oss i soffan. Lite stickning och M.A.S.H, sedan gick vi med och lade oss..


Insåg igårkväll att nyahusetvisningen idag funkar dåligt.. Eller jo, det funkar ju, bara det att halva familjen inte är hemma. 15:30 kommer Tfan hem, då äter vi middag. Sedan måste Aimée och jag gå hemifrån 16:40 senast för vid 17:00 har hon barngympa och jag har en halvtimme spinning innan en timmes bodypump. Synd. Men det ordnar sig. Tfan, Bums och Gustav får väl gå själva.

Måndagar är sega dagar. Tfan jobbar och båda barnen är hemma. Jag ska duscha och laga middag, men det är ungefär allt. Tömma diskmaskinen kunde ju vara bra... Segt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0