Vanlig jobbhelg..

Jobbade i fredags. Gick väl ganska bra, men huvudvärken verkar har kommit tillbaka igen. Störigt. Känns inte helt oki att jobba med dundervärk och feberkänsla :P
Men jag jobbade bara 11 timmar, så jag åkte hem på kvällen igen.

I lördags var vi på Postgatan och rev ut en köksbänk. Det stod ett stort elände till bänk jämte spisen, där vi ska ha kylskåpet sedan. Till vår stora lycka var bänken inte plats byggd på samma sätt som i vårt gamla kök, där skåp och bänkar var platsbyggda innan golvet lades :P Näe då, vi slet bort bänken och under den fanns ett intakt brädgolv! Halleluja!! :D
Vi hann precis med skåpslitandet och lite städning innan Bums vaknade från sin middagslur. Då packade vi ihop, slängde ut skräp i garaget och gick hemåt igen. Resten av lördagen var lugn... Vi åt lite tacos, Bums sa gukka! och sedan blev det läggdags för alla barn..

På söndagen var vi på Postgatan igen, efter en promenad till ica. Jag började slita ner kakel, och Tfan plockade ner fläktskåpet och fläkten. Bar en hög skräp till garaget igen, sen tog vi tag i att bära ner dörren som snickaren plockade bort i fredags, ner i källarn.
Tfan hade pratat med snickaren förra veckan, så han kunde komma på fredagen när jag jobbade och Tfan var barnledig. Han satte igen dörren från köksingången till köket, och öppnade upp från köksingången in i hallgarderoben. Dessutom förmedlade han den exellenta idén att öppna upp hela den väggen ut i hallen, vilket skulle resultera i större hall och fler avhängningsytor, vilket alltid är trevligt, speciellt med barn och alla deras pinaler...

Jag hade planer på att gå bort dit idag med, hade tänkt räffsa upp en rejäl lövhög, men vädret är inte särskilt motiverande :P Sketmulet och regn titt som tätt... Näe, men handla måste jag göra, så vi får ta oss ut så småningom iaf..

Aimée steg upp innan sju idag :P Bums sover fortfarande, så jag ska nog passa på att tömma diskmaskinen. Det är lättare när hon inte är inblandad. Hon har en tendens till att hamna i maskinen när hon hjälper till :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0