Blodprovstisdag.

Jupp. Vi skulle till vårdcentralen idag, kl 09. Ungarna bestämmer sig för att vakna tidigt och stiga upp 06:15... En och en halv timme innan larmet var satt :P Snark, I say!
 Försökte förbereda Aimée inför vad som skulle komma, men det resulterade i att jag faktiskt övervägde att ringa och avboka vår tid :P Till slut kom vi iväg iaf, och allt var oki tills vi blev inropade. Då brast Aimée totalt, och började skrika och sprattla så fort sköterskan rörde vid henne. Sköterskan hämtade M från BVC, som vi känner lite privat med. Hon kunde lugna Aimée så att hon gick med på att lägga sig på britsen. Sedan fick jag hålla hennes ben och den arm som inte skulle stickas, medans M höll den andra armen och första sköterskan tog blodprovet. Jag hade satt Emblaplåster i armvecken en timme innan, så när hon väl blev stucken var hon lugn. Sedan skrattade hon bara när hon fick se provröret med hennes blod i. Som belöning tog hon tre klistermärken till sig själv, och ett till Bums, som stått tyst på samma fläck i rummet hela tiden :P
 Sedan gick Aimée till dagis och allt verkar oki nu på eftermiddagen.

Jag hade tänkt jogga efter Bums och mitt mellanmål, men Bums somnade och sov till halv ett, sedan skulle vi handla med, så det hanns inte med nån löpning :P Hann sticka lite iaf! Pysselpyssel :) Efter dagishämtningen fortsatte vi till Bäckparken. Aimée envisades med att gunga i 20 minuter, så hon hann inte åka nån rutschkana eftersom det började ösregna... Sedan grät hon över rutschkanan hela cykelturen hem :P Nu tittar hon på gammal Musse Pigg och äter äpple, så det verkar som om kanan är bortglömd för tillfället.

Gårdagens trevligaste upptäckt var den nya Nemitidningen på ica! Jag älskar Nemi :) Synd bara att de har tagit bort Reservatet, vilket var en av mina favoritserier :( Hoppas att jag kan hitta den i bokform någonstanns...

Delar av vårt vitvarupaket har anlänt. Spisen (med dubbla ugnar:D) och diskmaskinen finns på elektronikbutiken i byn. Resten dröjer. Vi hade valt ett tvättpaket från Gorenje med tvättmaskin och tumlare för knappt 10 000kr. Naturligtvis höll de på att avveckla den serien, så vi valde det nya paketet från samma tillverkare. Vilket betyder att det kan dröja nån månad innan vi får sakerna. Kyl/frysskåpet vi hade valt var helt slut, så vi ska ha det nya, motsvarande från samma märke. Men det är mitt i produktion nu, så det kunde väl dröja till semestern innan det kom... Tur att vi inte har tänkt flytta in den närmaste tiden..

Vi har haft mäklaren här med, och vårt "gamla" hus ligger ute på hemnet nu. Än fattas lite uppgifter om driftkostnader och så, men annars verkade det bra. Alla bilder är tagna med vidvinkel med, så alla rum ser skitstora ut :P Speciellt köket, ser ut att vara typ tio meter långt :P

Nähä, bajsblöja, igen! Jag blir trött.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0