Glapp...

Måste det vara mellan mig och bloggen...
Det blev inget jobbat för min del i helgen. Det var ju Pingst, vilket medförde ett väldigt bortfall av bussförbindelser, så jag sket i det helt enkelt :)

I fredags var Tfan och jag i Växjö alldeles på egen hand :) Vi tog halvniobussen med ungarna, jag och tjejerna hoppade av i Lenhovda och blev upplockade av Svärmors Lasse. Sedan åkte vi vidare hem till Svärmor, umgicks lite innan Lasse körde mig till bussen.
Näe jag väl kommit in gick Tfan och jag och åt, sedan knatade vi upp till House of Pain :) Tfan skulle fylla upp vänster underarm med flames, rök och vind på japanskt vis, men han och tatuerarn kom fram till att det var lite väl mycket yta att bara ha bakgrund på, så det slutade med nya flames på underarmen. Vilket betydde att det fanns en stund över åt mig :) Jag hade med mig en teckning som Aimée har ritat, vår familj i huvudfotingform :) Mammafotingen sitter nu på min vänstra underarm :)

Efter tatuerandet passade vi på att gå på stan i lugn och ro. Tfan letade efter jeans och hittade ett par snygga inne på Nordlunds. Strax efter att han fått ett utbrott på alla raka jeans i hela byn :) Sedan fortsatte vi in på I Robe You, där jag provade en Ewa i Walla-kjol som jag gillade och bestämde att jag ville ha. Jag passade på att kolla efter sandaler. Förra veckans solsken höll på att smälta mina fötter :P Hade redan sett ut ett par jag gillade på Scorett, men när jag provade dem så visade de sig vara helt fel :P Banden som går över foten framme vid tårna var så tajt att jag inte gick igenom foten. Dessutom var det ultraplatta :P
Hittade dock andra i brunt skinn med snörning, som var fräsiga. Fick med mig dem hem :)
Framåt eftermiddagen kom Svärmor och Lasse in med tjejerna, de skulle storhandla så vi byttes av vid stationen. Vi knatade runt en stund till, köpte godis till Aimée, sedan tog vi bussen hem. Aimée somnade till, men Bums höll sig vaken. Släppte ifrån sig en kaskadkräk i Älghult, så de sista tio minuterna av bussfärden spenderade jag med att torka frenetiskt. Stackars unge.

I lördags var det Natur och Kulturdagar i vår lilla by. Vi gick på ica och Loppisen som vanligt. Tfan hittade två pajformar och jag hittade en liten brosch till min OMkappa. Sedan gick vi hem, packade undan och åt mellanmål. Mitt på dagen gav vi oss iväg igen. Eftersom Bums spytt ner sin vagn, så fick hon åka i Aimées gamla Brio, medans Aimée fick åka cykelsits. Lite avigt sätt att promenera, men bättre än att sitta hemma.
45 minuters promenad ut ur byn, ligger Bockaskruvs skola. Det är en gammal f.d skola, där det fanns pyttelite loppis men desto mer onyttigheter och fika :) Ungarna trivdes, det var strålande skolskev och min nya sandaler lät bli att skava :) Vi stannade drygt en timme, innan vi tog 45 minuter hem igen :)

Söndagen var lugn. Vi gick en långpromenad på förmiddagen, handlade lite, åt glass och njöt av vädret. Innan det började åska, vill säga. Tfan hade då precis cyklat hemifrån för att handla onyttigheter, men hann precis hem igen efter att ha vänt, utan att träffas av hagelstormen :P Tokstora droppar, följt av hagel, hårda vindar och åska... Typiskt vårväder :)

Gårdagen var osså lugn. Jag tog med tjejerna på en långpromenad med R och hennes hund. Förutom Ica så fastnade vi på två lekplatser innan vi kommit hem. Aimée vägrade gå, så hon fick åka i Bums vagn, medans Bums promenerade så det tog en stund hem :P På eftermiddagen tog Tfan med sig Aimée på pelletshämtarfärd, så jag fick lite ledigt...

Idag ska Bums på sitt första tandläkarbesök. Bara prat, men det är iaf nått som ska göras. Jag har hunnit ut och joggat redan och ikväll ska jag ut och gå med R igen. Fram tills dess är det vardag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0