God morgon!

Aimée och jag är vakna, Bums sover och Tfan har gått till jobbet. Idag hade jag faktiskt planerat en joggingrunda innan alla andra vaknat, och tack vare Bums så blev det av :) Hon vaknade till 05:40 och hade tappat nappen, så när jag hade stoppat i den somnade hon om igen. Jag smög upp och gav mig ut på min joggingrunda :) Kom tillbaka 06:15, då hade Aimée stigit upp själv och satt på sig morgonrocken, satt igång tv:n och såg på barnprogram. På det viset fick hon äta sin frukost helt i sin takt, utan skrikig syster och stressad mamma :) Och jag fick äta min frukost i ett streck, utan att springa 500 ärenden under tiden.

Igår skulle jag har gått på Zumba, men den blev tydligen inställd :( Fick veta det av M som hade klädpartyt jag inte kunde gå på. Hon ringde och upplyste mig om läget, så jag slapp gå dit ombytt och stå som ett fån vid dörren(igen!), osså passade hon på att bjuda in på partyt igen :) Så det var bara att ta på sig skorna och knata iväg. Det var trevligt, god fika och jag beställde mycket mer än jag brukar :P Jag brukar bli jätteglad över att ha blivit bjuden, sedan är det sällan jag köper något. Men denna gången blev det en t-shirt och en klänning till Aimée och t-shirt med matchande tights till Bums. Det blir fina tjejjor av detta :)

Igår förmiddag kom jag iväg på en joggingrunda med, om än en kortare än jag brukar få ihop på förmiddagen. Det var så himla kvavt ute, det gjorde det hela mycket jobbigare. Segt i benen, kan man lugnt säga. Sedan skulle jag ha gått till frisören, men mitt under joggingrundan ringde de från salongen och ville boka om tiden, så jag gick hem och åt mellanmål med Bums, och stickade på mina vantar. 13:30 var det dags att hämta Aimée igen, sedan gick vi hem för att hämta frukt, tillbaka till skolan och biblioteket för att lämna tillbaka böcker och låna nya. Sedan var det äntligen dags för frisören :) Jag fick håret toppat och lite tillfälligt lockat. Jag har planer på att permanenta håret i stora lockar när det blivit tillräckligt långt, så jag passade på att se hur det känns :) Trivdes bra i det, så planerna ligger kvar.
Jag ska dock undvika att ha med Bums till frisören i fortsättningen. Hon gnällde och skrek sig igenom hela besöket, och försökte Aimée hjälpa till så skrek Bums bara ännu högre :P Eländiga unge, det var tur att jag inte fick henne först, för då hade jag inte velat ha fler tror jag :P

Nu vaknar nog Bums närsomhelst, så jag borde städa undan frukosten lite. Nu på förmiddagen ska Bums och jag ut och gå en runda med kompis R och hennes hund. Det ska bli trevligt, både promenad och sällskap :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0