Skrutthelg.

Igår var Tfan på bio med Jesper. Jag lyckades snylta till mig barnvakt så att jag hann iväg på ett spinningpass innan kvällens bestyr körde igång. Det var riktigt skönt. Kände mig lite seg på kvällen, men tänkte att det nog bara var som jag är ovan vid att sitta ensam...
Steg upp halv nio imorse, vid elva gick jag och la mig igen med en helvetisk huvudvärk. Sov till 17:30. Då stod Bums vid huvudänden av min säng och sket ner sig, så det var bara att stiga upp och byta blöja. Passade på att äta lite, och sedan dess har vi lyssnat på barnen som bråkat och skrikit resten av kvällen. Aimée hade fått ett lipsyl av Sylvia på loppisen. Fast att både Tfan och jag tjatat om att hon inte skulle ha det på sitt rum, så hamnade det tydligen där. Idag var det dessutom slut, en vecka efter att hon fått det. Efter ett tag hittade jag lipsylrester... I Aimées hår. Och i Bums hår. Härligt. Tjoff in i duschen bara, och Aimée som fullständigt avskyr att duscha. Speciellt tvätta håret. Så, nu har vi regel i huset, dusch och hårtvätt varje dag, så kommer hon över det så småningom. Hon hade en sån här fas på Ängö med, då var det bara regelbunden dusch som hjälpte för att motverka utbrotten... Det är inte så himla roligt under tiden bara..

Nu ska Aimée strax gå och lägga sig, och jag ska sätta mig i soffan med Tfan. Nötter och choklad! Ikväll ska jag t.o.m unna mig Cola, det var länge sen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0