Trevlig start på dagen!

Efter att ha skött kvällsätandet bra, vilket betyder inte äta alls på kvällen, kände jag för att ställa mig på vågen.
Resultat!
Nu -9.6kg. Halleluja!

Det kanske låter fånigt att jag väger mig varje dag, men vartenda litet hekto jag går ner inbringar lycka, om så bara för just den dagen det visat sig på vågen. Dessutom pendlar gärna min vikt upp och ner nått kilo, och när jag väger mig varje dag är det lättare att tänka efter, hur åt jag igår? Hur dags? Rörde jag på mig? Vilket i sin tur gör det lättare att sköta kosten och komma fram till en teknik som fungerar för just mig.
 För tillfället ser måltidsupplägget ut som följer; Frukost direkt på morgonen, viktigt viktigt! Två ägg i äggröra och ungefär 125gr skinka, just nu egengriljerad "helg"skinka. Lunch mellan 11-12, stort proteinintag gärna kyckling, ihop med grönsaker. Mellanmål vid 14tiden, en proteinsmoothie med naturell yoghurt, blåbär och hallon. Middag 16:30 naturell yoghurt, 2 kiwi, sötmandel eller andra nötter. Sedan försöker jag hålla undan maten resten av dagen, dricka varmt och mysa framför tv:n med en stickning :)
Vissa dagar, som just idag onsdag, har jag dubbla träningspass på kvällen. Då måste jag se till att få i mig något mellan träningspassen, så då byter jag ut smoothien på dagen till två kokta ägg t.ex, och tar smoothien med mig och dricker i vilan mellan träningspassen, ihop med massor av vatten naturligtvis.
 Den viktigaste regeln för mig är att absolut inte äta något efter kl 20. Det har fungerat bra.

Nu inväntar jag en liten förmiddagspromenad, medans Bums äter sin frukost :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0