Vanliga vardag.

Första dagen med förskola efter en veckas sjukdom följt av höstlov. Bums var så trött efter att ha blivit väckt vid 08, så hon somnade sittandes  vagnen när vi hämtade Aimée :)
Annars har Bums och jag bara tagit det lugnt idag. Njutit av vardagen i tvsoffan, Bums har fått ta igen lite mammatid. Jag fick ihop en timmes träning på förmiddagen med, det var najs.

När jag hämtade Aimée möttes jag av en smärre katastrof. De nya vinterstövlarna, som inte var billiga, var totalt genomsura. Fast att innerskon hade stått i torkskåpet i typ tre timmar, så var de dyngsura. Nu hoppas jag att det är så att regnbyxorna hon hade på sig imorse hade kasat upp. På så vis kan det ha runnit vatten och annat blask ner i stöveln. Men jag misstänker att så inte är fallet, eftersom stövelskaftet var torrt längst upp. Fan. Jag ska inte köpa Kavat fler gånger! Första och enda gången i så fall. Vi har haft så många bra vinterstövlar, av alla andra märken, men aldrig att jag har sett ett par så blöta!
Nu får de torka idag, sedan skickar jag henne i termobrallor som går ovanpå skaftet imorgon. Är de lika blöta då så får jag åka in och byta dem. Till ett annat par av annat märke. Typiskt.

Ikväll har jag spinning. Veckorna bara rusar förbi nu när jag har min träning. Det är skönt, då kanske november snart är över :P

Snöar gör det. Blask överallt. Tog fram Bums overall igår, och bytte till vinterhjul på vagnen imorse. Jag undrar om jag har kvar förra årets vinterkängor, fula med praktiska. Annars får jag väl köpa gummistövlar... Kul.. Äsch, blasket övergår väl snart till kyla, då lär jag frysa om tårna istället...

En te kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0