Hur var det med bävern?

I onsdagskväll var jag på Core och Zumba som vanligt. Träffade Ela där med, vilket inte är helt ovanligt. Hon råkade nämna att thursday was zeer day! Den magiska dagen. Hon och Becca skulle in till stan, till bils dessutom. Lyx.
Jag var inte sen med att snylta åt mig en plats i bilen, med varningen "ska bara kolla med mannen först". Det visade sig att mannen och barnen fortfarande var lamslagna av dagispesten, så vid halv tolv rullade bilen upp utanför vår uppfart och plockade upp mig. Utan barn. Utan vagn och utan tvättservetter och blöjor o handväska. Halleluja!

Väl inne i stan skulle bilen parkeras, och sedan gick Ela bort till sin tidsbokning :) Becca och jag fortsatte runt i stan. Hon fyndade rosa rattmuff (the bitch´s car) och rosa raggartärningar till sin nya bil :) Sedan fortsatte vi till HM, Åhlens, Gina Tricot... Sedan mötte Ela upp. Nere på Claes Ohlssons skulle jag köpa spotlights till vår köksfläkt, och medans vi stod i rulltrappan på väg ner klagar Ela på sina luftiga byxor som hon blivit ordinerad till att byta till.
"Haha, skållad bäver!!" Skrattar Becca, varpå Ela svarar "Bara för att jag har vaxat F****N!"
 Jag kan dessutom tillägga att vi inte var ensamma i rulltrappan :P Det blev många könsrelaterade skämt under eftermiddagen, medans vi fortsatte till SkoDej (huvvaligen!), Åhlens igen, apoteket, kinamat, bilen. Upp till samarkand för att gå på deras shoppingcentrum där, förgäves eftersom vi inte hittade det vi var ute efter :P
Jag fick med mig dubbla chipsrör och choklad till Tfan och mörk choklad till mig själv. Kul bilresa hem :)

Hann vara hemma i 90 minuter innan jag skulle vidare till Maria på vår gata för Me&iträff. Eftersom jag hade varit hemifrån halva dagen så tog jag med Aimée bort, hon skötte sig ypperligt, iaf så länge jag såg henne ;)

Jag beställde följande plagg till tjejerna, julklapparna är planerade, delvis iaf :)

Cerise Velourcardigan med neongrön Pixiecat till Aimée.



Bruna velourpants, till Bums att matcha med...

Ribtee with a lot of pugs, från Meandi´s sammarbete med bloggaren Cecilia Blankens. Det tror jag kommer bli fint ihop :)

Idag har vi vanlig fredag, om man bortser från att Tfan fortfarande är hemma. Fast att planen var att han skulle jobba idag. Jag har hintat att han kanske skulle ta och ta sig till vårdcentralen, och jag tror att han lydde mitt råd denna gången :)
Får se om jag smiter bort på spinningen i eftermiddag, eller om jag nöjer mig med att springa runt Rås... Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0