Bortglömd blogg...

Det har varit lite mycket den senaste veckan. Jag stickar på två par strumpor till Sofi, de är snart klara :)
Dessutom har jag jobbat, tränat och oroat mig över en kompis.
Klumpiga Becca som ramlade i skogen och slog huvudet :P Nu mår hon bra igen iaf, bortsett från huvudvärk och en hjärnskakning. Hon var här både igår och idag och umgicks lite.

I helgen firade jag min viktnedgång med chips och choklad :P Väldigt bra, gick upp 0.5kg som tog 4 dagar på sig innan de lossnade igen :P Men men, jag har inga planer på att helt sluta äta snacks och godis, bara att äta det mer sällan. Tre veckor utan chips och choklad på helgerna har osså gjort en hel del på vikten!
Men nu är det vardag igen, och det lär dröja några veckor till nästa chipspåse :) Det känns ändå bra, det känns som att jag har bra kontroll på suget och ibland känns det som att bara vetskapen om det gör att jag går ner i vikt :P
Träningen har kommit igång ordentligt med. I söndags hade jag spinning, i måndags BodyPump, igår spinning igen och ikväll vankas det en timmes Core och en timmes Zumba. Sedan har jag vila till söndag, bortsett från lite promenader då.  Skönt att ha kommit igång ordentligt. Nu ska jag bara ta mig samman och ringa F-kassan och se vad de kan göra åt mig på den fronten. Det är inte billigt att träna på detta viset.

Nähäpp. Jag har en gnällig Bums som sitter i tvsoffan och tycker synd om sig själv, samtidigt som jag ska börja med middagen....

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vad spännande med strumpisarna!! :D

Ser fram emot dom, verkligen! Har just slängt 3-4 par som var alldeles för söndriga.. :/

Gamla sådana som jag hade på min Getta Grip-tid. Mina kängor hade nån nubb som stack upp och som slet hål i varje gosig socka :P Sen var de skavda på hälen med..



Aja, nu är det några nya strumpor på ingång iaf!! :D



Och du, du är så duktig när du kämpar med din vikt. Unna dig lite gott ibland!

Själv känner jag att jag nog börjar närma mig nånting med min skit. Snaaart, är jag nog redo att göra nåt åt det! :)

På jobbet har dom snart ett "evenemang" på 5 veckor där arbetslaget tillsammans ska gå X antal mil. Vi ska ha varsin stegräknare och så ska man uppmuntra varandra. Jag valde att ställa upp nu när jag är bra i knäna och så, så det ska bli rolig och jag hoppas att jag blir riktigt triggad! :)

2010-09-15 @ 18:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0