En bra dag.

Igår skulle hela familjen in till stan. Vi åkte (missade nästan bussen) vid 08:25. Inget kräk på resan, håller tummarna för att barnen är åkkräkfria nu...
 Väl inne i stan började vi på Stadium. Bums converse har blivit för små, så hon behövde ett par höstskor, eftersom det är för tidigt för vinterskor.. Det blev ett par Adidasskor med Gore-Tex. Den stora överraskningen var Bums skostorlek. I conversen har hon 21, vilket vi förstod var för litet, men när vi mätte hennes fot i butiken så visade det sig att hon ska ha 23-24 i skor! Herregud, hon har helt sjukt stora fötter!

Vi gick och åt på Waynes Coffee, jag tog en kyckling och avocadowrap som inte smakade nått alls, den lär jag inte köpa igen. Sedan gick vi vidare till Telia där Tfan bestämde sig för att han faktiskt behövde den där mobiltelefonen som han verkligen behövt det senaste halvåret :) Till slut var det dags att röra sig mot nya tatueringsstudion! Lyckliga Gatan, Elektrisk Tatuering, öppnade igår, och Tfan var första kunden att bli tatuerad där :) Det var väldigt fint och iordning, inte alls så pluttrigt och mörkt som i HoPkällarn..

När vi satt och väntade på att Tfan skulle börja bli plågad, så kom mamma. Vi tog med oss ungarna ner på stan igen. In på BRleksaker, för vi hade lovat ungarna varsin leksak. Aimée valde en docka som skrattar när man killar henne under foten, och gör pussljud när man pussar henne på munnen. Bums hittade en docka som skrattar när man trycker på magen.
Sedan skulle jag in på I Robe You, men jag råkade komma mitt i lunchen, så affärsinnehavaren bad mig komma tillbaka om en timme...
 Vi gick till garnbutiken, där jag köpte stickor till Sofis raggsockar, så nu kan jag börja på dem. Ungarna fick varsin glass och jag åt mina medhavda ägg till mellanmål :P Efter en stunds slöande gick vi tillbaka till I Robe You. Där fick jag en personlig visning av alla nya Ewa I Walla-plagg som kommit in :) Service kallar jag det! Jag hittade en beige underklänning, en grågrön jacka/skjorta (ännu ett svårdefinierat plagg:P) och ett par beigea mamelucker med korsstygn! Så fina saker! Snart kommer bilder på det!

När vi kommit hem duchade jag, vi la barnen och sedan gick jag bort till Pizzan för lite fotboll, alkohol och umgås :) Hade så himla kul, och skrattade ibland så att jag grät. Ni är helt sjukt underbara!

Kom hem lite lagom mitt i natten. Har lite huvudvärk idag, men det går nog att bota med lite alvedon. Idag ska vi bjuda på tackförhjälpen-fika, så jag ska gå och handla snart. Aimée och Tfan ska iväg på ett jobb nån timme, sedan är det städa och baka som gäller här hemma..

Aimée har tagit på sig sina snickarbyxor :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0