Vardagsvecka igen...

Jodå, jag är fortfarande här!
Helgen har flutit på. I lördags var vi på loppisen en sväng, utan att handla något denna gång. Aimée fick ett litet paket av ägarinnan, fullpackat med clipsöronhängen och annat jox :P Hon blev glad :D
På eftermiddagen åkte vi hem till Tfans syster, för att fira en av hennes söners 18års dag. Det var lika trevligt som vanligt, och god mat med :) Slapp ha med mig GImatlåda denna gången :)

Igår var vi ute i Uranäs med samma Syster med man. Där ute finns det en gård där det ett par gånger om året, säljs pumpor, stenugnsbakat bröd, fantastiskt mjöl, hemmagjord glass, ekologiska hudvårds produkter, grönsaker, teer, kryddor, smycken och shabby chic-pynt :) Mitt i detta finns även ett kafé i ett partytält, där ungarna fick bulle och kärleksmums för 5:- st :)
Jag hittade en kanna med tillhörande glas för 45:-, och Tfan köpte ett stenugnsbakat bröd och fullkornsmjöl.

Resten av dagen bestod av tvfotboll, kolhydratsbaksmälla och middagslagning. Efter middagen pratade jag med mamma en stund medans ungarna var ute och lekte, sedan gick jag bort till idrottshallen och fick mig ett rejält spinningpass :) Det var inte en dag för tidigt.

Jag misstänker att mina humördalar beror på bortfallet av motion. Eftersom jag mår sämst torsdag,fredag och lördag, vilket är mina vilodagar. Samtidigt så vet jag att jag måste vila mig, annars är det risk att jag tar ut mig. Men nu när jag väl har kommit igång med motionen så är det så himla kul. Det är väl därför jag blir så frustrerad när vågen står stilla med. Jag vet ju att jag gör rätt, men jag vill så gärna ha resultat med en gång. Det är den stora nackdelen med GI tror jag. Man vänjer sig vid att det rasar på vågen, och när det slutar rasa så blir man frustrerad.
Men, innerst inne vet jag ju, att om jag fortsätter sköta maten och håller i träningen, så kommer det att ge resultat. Det tar kanske längre tid när jag tränar samtidigt, men resultatet kommer.

Sedan har jag ju själv valt att träna. Jag vill inte vara "bara" smal, jag vill vara vältränad. Då måste jag förlika mig med att jag kanske inte kan väga precis det som jag har satt upp som mål. Huvudsaken är att jag mår bra. Ett par kilon hit eller dit spelar ju egentligen ingen roll.

Puh. Nu har Bums vaknat, så jag ska ta hand om henne. Sjusovarn :) Klockan är 10:01 och först nu gör hon ljud. Det är sååå jobbigt med småbarn ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0