Länge sedan..

Jag har varit en smula ur form. Möten med FK och V.Psyk tar på krafterna, särskilt när båda parterna verkar ha grava problem med att sammarbeta. Sedan har jag simmat, gått på spinning, ungarna och Tfan har haft magsjuka... Dessutom är det en sån där härlig månad utan peningan. Min sjukskrivning har ännu inte gått igenom :P
I veckan var mamma, Bums och jag iaf i Älghult en sväng för att köpa en cykel till Aimées femårsdag. På årsfesten drogs högvinsterna på medlemslotterna, och Tfan vann 1000kr på Älghults Cykel och Sport! Så väldigt passande :) Så vi var där och valde ut en 20" med pakethållare, ringklocka och cykelkorg, röd matt lack med orangea detaljer. Väldigt tjusigt. Nu gissar jag att Tfan kommer att få springa bredvid en hel del i vår. Fast det är klart, då kanske han får nytta av sina joggingskor som han köpte i januari? Han påstår att han har fått latmask i magen. Jag säger att det är i huvudet latmasken har satt sig :P

Simningen gör wonders för min ischias! Och för orken, nu hänger jag lätt med på spinningen, 80-85% av maxpuls utan några större problem. Det enda som sätter käppar i hjulen nu är att magen är i vägen i vissa moment och att jag får sammandragningar av vissa ställningar på spinningcykeln. Annars går det riktigt bra!

Har fått hem lite nytt tyg och har redan hunnit sy ett sommarlinne till Aimée, som hon skitade ner en timme efter att ha tagit på sig det, snark! Har planer på fler plagg, och framförallt mer tyg. Dessutom funderar jag på om det kanske kunde vara värt att beställa storlekslappar nu. Snart tre barn i olika storlekar, det går ju knappt att hålla reda på storleken på plaggen som det är med två barn :P

Tfan har börjat övningsköra. Han är på sin tredje körlektion idag, och han tycker att det märks skillnad mellan varje lektion, med vana och förmågan att hålla allt i huvudet utan att bli helt slut :P Känns helt konstigt att han ska ta körkort. Vi är ju så vana vid att åka buss och snylta skjuts på andra, det går knappt att tänka sig tanken att gå ut och packa in familjen i sin egen bil och åka vart vi vill när vi vill... Men det ska nog gå att vänja sig vid det med. Sedan är det ju knappast så att vi kommer att ha råd att åka vitt och brett heller :)

Nu ska jag slöa med ungarna. Än så länge leker de snällt med varann.. Undrar hur länge det håller? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0