Målamåla...

Igår kväll målade vi det nästsista i hallen. Det ska sparmålas runt om det nymålade taket med, tror jag, men annars är det fint :) Det blir så fiiint! :)

Igår hade vi fullt upp. Tfan och jag gjorde en mastodontlasange, en till ska göras idag plus mjölkfritt alternativ. Samt syltfyllda sockerbullar, yumyum :) Första gången vi gav oss på det receptet, och det gick ganska bra om man bortser från att jag var lite väl givmild på syltfronten så en del av plåtarna svämmade nästan över av sylt :P Men så goda!
 Vi var och handlade två gånger med igår, ungarna var ute och lekte, och som vanligt hade vi sju ton disk att ta hand om. Var kommer all smutsig disk ifrån egentligen?!

Just nu har jag ätit frukost och laddat inför dagens to do-list. Tfan bakar botten till den Red Velvet Cake som Bums ska få som födelsedagstårta på kalaset idag. Sedan ska jag göra en lasange till, nedervåningen ska dammsugas, ett bord ska bäras upp, osså ska vi gärna hinna duscha och göra oss iordning med. Måste plocka iordning i min systuga med, där det andra matbordet ska stå med.. Mycket att göra...

Igår hade jag förresten båda tjejjorna med mig ner i duschen. Bums är ju duschhatare, och Aimée har varit, men det gick riktigt bra. Aimée började duscha medans Bums bara tittade på med alla kläder fortfarande på sig. Sedan ville Bums hålla i duschslangen, och sedan blev kläderna lite blöta och då skulle de av. När jag tvålade mig ville hon prova på sig själv. Och sedan hållde Aimée vatten över sitt eget huvud med en bunke, och det provade Bums osså på. Helt plötsligt hade hon duschat! :) Det tog en stund, men alla blev rena och Bums hår stod rätt upp på huvudet som det alltid gör, men med lite mer fjång :)

Nu ska jag ta tag i mitt liv ;)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fullt ös kan man nog säga att ni har :P Jag kommer på hallinspektion någon dag! :) Lycka till med kalasandet idag! Kram

2011-01-08 @ 14:20:38
URL: http://mikaelapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0