Tillåt mig att undra...

Vaaarför måste förskolebarn börja tidigt på förmiddagen? Vem har sagt att 08:30 är den bästa tidpunkten för tuomhuslek och stoj, på dagen? Stiga upp tidigt kommer de ju att bli tvungna att lära sig iaf i sinom tid, iom skolstarten och den "riktiga" förskolan, den som vi min årskull började i 5 eller 6årsåldern, och kallade Lekis.

Men, det kan vara jag som är kinkig, jag som inte tycker om att stiga upp innan 9. Det är helt sant faktiskt. Men ska man vara petig så är mina barn inte heller så intresserade av att stiga upp innan 9. Och då går de inte inte och lägger sig kl 22 om någon trodde det. Näe, Aimée är alltid i säng senast 20:00, oftast 19:30. Bums ligger i sin säng 19:15, och de brukar sova rättså med en gång. Bums sover gärna till 10-11 på förmiddagarna, om inget stör henne innan dess.

Jag ska väl inte klaga för mycket, den första terminen på förskolan gick började Aimée kl 08:00. Det kändes verkligen onödigt. Vi steg upp tidigt för att gå till förkolan som vi betalade för att hon skulle gå till, och som hon egentligen inte behövde gå till eftersom jag var hemma. Jag önskar att jag bara satt ner foten och sagt "Nej, jag vill att hon ska börja kl 10." Mesröv på mig.

Nu ska vi gå till Trollet.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Hihi, jag kan förklara det för dig om du vill. Fast du är kanske mest gnällig och vet egentligen :D

2011-01-19 @ 15:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0