Wohooooo!

Nya stövlar! Glädjefnatt och lyckorus! Jag älskar skor.

Fick en underbar dag på stan med Becca. Fick träffa Filippa med, det var verkligen inte igår, men trevligt :) Vi åt kinamat, hasade runt i butiker och letade efter kläder som bara finns på nätet. Becca fick iaf ihop några plagg, jag hittade som sagt de eftersökta stövlarna osså hittade jag leksaker till ungarna. Varsin mjukis Buzz Lightyear till ungarna, och en födelsedagspresent till Aimée. Hittade nämligen en Buzz i radiostyrd skepnad, som pratar engelska och spanska, med handkontroll till. Den var nedsatt från 1150kr till 399kr. Den är undanställd i väntan på födelsedagen. Aimée fick en ToyStory 3 plansch som jag fick med på köpet när jag köpte TS3prylar för drygt 500kr :P

Jag överlevde ett besök på CityGross med, och innan vi åkte hem gjorde Becca ett systemetärende åt Jeppe och jag knatade på Samarkand.

Igår var jag hos frisören med Aimée. Såg att det fanns lediga tider, och tog med henne direkt efter dagis. Vi fick en tid nästan med en gång. Hon har bett om kort hår sedan i somras, då var det "kort som pappas" som önskades. Vi var rädda att hon skulle sitta där i frisörstolen, ångra sig och sedan tjuta som ett billarm i en vecka. Så därför försökte vi spara på det. Hon fick välja toffsar, spännen och diadem, vi satte upp, flätade och joxade. Det blev inte bra. Ett elände var gång det skulle borstas och hår i maten. Urk.
Så, jag satte henne i frisörstolen och sa till frisören att Aimée ville ha en kort frisyr, då får hon det, allt jag vill är att hon har lugg, för det passar hon så himla bra i. Hela tiden i stolen satt hon och sa "Aaah, det blir fint, mmm det är fint" :D När hon var färdig ville hon till och med ha färg i håret, vilket hon brukar vägra annars. Underbart. Hon blev så himla fin, och så himla stolt. Hon skuttade hem och visade stolt upp sitt nya hår för syrran och pappa.

Så idag har jag även köpt färg att ha i håret inför morgondagens stora avslöjande för familjen. Hon fick lite panik när hon insåg att frisörens sprayfärg fällde och släppte fort. Nu köpte jag färg på tub som ska tvättas ur.

Nu återstår reaktionen från familjen. Det blir nog bra, Aimée är stolt som aldrig förr, härliga unge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0