Förskola igen...

Så var det vardag igen. Efter flera veckors sjukdomar, en vecka på förskolan för att vara hemma en vecka på sportlov. Nu hoppas jag att sjukdomarna kan hålla sig borta.
Vi har haft en ganska lugn helg. Var bortbjudna på ett kalas som blev inställt, så vi höll oss på hemmaplan. Ela kom förbi en stund på söndagen, innan vi åt middag och jag gick på spinning.

Igår var vi ute på vår vanliga icarunda. Stannade till på Råsmarks, byn elektronikbutik, och köpte en ny taklampa i form av en häst, till Bums. Hon blev eld och lågor och tyckte att vi kunde plocka ner hästen från taket med jämna mellanrum, så att hon kunde leka med den :)

Har passat på att sy en del med. Har hunnit med en kortärmad-benad pjamas till bebis, en beställd klänning till Alma och en skjorta till Aimée. Aimée valde som vanligt ut tyget själv, och vet inte varför, men hon går alltid på det skrikigaste med mest mönster, mycket märkligt. Så, hon fick en skjorta som ser ut som en korsning mellan 60- och 70tal :) Men ungen är nöjd och det är ju det allra viktigaste. Som väl är så hade jag lite lugnare tyger att använda i sprund och halsringning, så det grällaste i tyget dämpades något.
Nu borde jag sy något till Bums med, så att det inte blir orättvist. Borde gå igenom ungarnas garderober med, för att kolla vad som behövs, men Aimée blir alltid militant när jag rör hennes kläder. Trots att endel är två storlekar så får det absolut inte plockas bort! Så, det tänkte jag hinna med denna veckan, medans hon är på Trollet.
Har redan kollat i hennes underklädeslåda, och insett att ungefär 75% av hennes trosor är i storlek 98/104, medans hon normalt sett har 122 :P Dags att handla lite.

Idag ska mamma komma hit och passa barnen. Tfan och jag ska in till stan. Tfan på teorilektion och jag ska till V.Psyk för ett läkarbesök. Det är dags att förnya min aktivitetsersättning igen. Förhoppningsvis kan vi få igenom en längre period denna gången.
Sedan ska vi väl gå och äta. Jag ska knata i lite affärer innan det är dags för mig att gå till bussen och åka hem till mamma och Bums. Mamma kommer att få gå till barngympan med Aimée precis innan jag kommer hem, så det vore kanske bra om vi bestämde var vi ska träffas sedan... Det löser sig :)

Det ska bli skönt att komma hemifrån iaf, synd bara att det blev just en tisdag, när vi har som mest att göra :P Jag missar mitt spinningpass, men förhoppningsvis kan jag kanske få någon att vara barnvakt nästa vecka. Sedan har Tfan inga fler teorilektioner och då är allt som vanligt igen. Huvudsaken är att vi kommer iväg på det viktigaste och att Aimée får gå på sin gympa igen. Hon har fått vara borta så många gånger att det kändes trist...

Nu har jag vad som känns som sjutusen saker att göra innan vi ska iväg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0