Vojnevojne...

Bloggen har halkat efter, det ör ju som vanligt! Själv har jag inte halkat efter, så mycket i allafall. Drabbades av förkylningen som resten av familjen har fått dras med i en månad, men jag lyckades komma tillbaka efter bara fyra dagar, till min stora glädje. Vet inte om det är så att jag har en förmåga att tänka mig frisk nu för tiden, eller om det faktiskt är så att jag blir mindre sjuk för att jag tränar som jag gör. Egentligen spelar det ju ingen roll, huvudsaken är ju att jag slipper vara sjuk i veckorvis som resten av familjen har fått.
 I övrigt är allt som det brukar! Jag har tränat, sprungit, bakat, passat barn yadiyada... Har hunnit slipa på mitt pers på 5km, det ligger nu på 25minuter blankt! Härligt! Och i torsdags fick jag ner miltiden till 53:50, en förbättring med 90sek skulle jag tro, orkar inte pilla med mobilen för att kolla just nu. Igår hade vi en gästinstruktör i träningshallen, så vi fick oss en omgång BodyPump! Jag lassade på bra med vikter som vanligt, så hela min kropp värker idag, hehe... Så ska det vara! Ikväll blir det ett spinningpass som jag planerar att ta ut mig fullständigt på. För det är sista träningspasset på minst sex veckor. Imorgon åker jag till Citadellkliniken i Landskrona för att göra min bukplastik! Tjoho! Äntligen!

Så vardagen har den senaste veckan mest handlat om att hålla mig sysselsatt, för att inte bli nervös... Eller ja, det är väl så jag fungerar helt enkelt. Jag ser till att ha att göra! Idag är det lite svårt dock. Hade planer på att köra ett utomhuspass idag, men jag hade sån träningsvärk osså var det ingen som hade lust att hänga på, så det blev inget med det. Nu planerar jag allt jag ska ha med mig, listor, listor. Som vanligt lär jag packa för en hel vecka, för att vara borta en natt. Osså blir det väl som när man åker till BB, väskan förblir i stort sett orörd tills man kommer hem och får ångest varje gång man ser väskjäveln för att man (JAG!) inte orkar packa upp...

Packningen excisterar ännu bara i min hjärna, men består av underkläder, skönt att sova i, mysigt att åka hem i, mobil och laddare, gammal dator och nått att se på typ film/serie, nått litet att läsa, systemkameran, anteckningsboken, nått litet att äta, tandborste och sånt... Ja, hur mycket som helst känns det som, haha!

Innan läggdags ikväll ska vi montera ihop gästsängen i tvrummet, så att jag inte behöver gå i trappor för att gå på toa om nätterna i början. Formbilder ska tas, både muskelbilder och magbilder. Musklerna kommer ju att tappa lite, och magen kommer ju att ändras! Måste fota den, annars kommer jag att glömma hur jag såg ut innan... Tänkte mäta midja och mage med, för att sen kunna få en uppfattning om hur det egentligen ser ut, och hur stor skillnad det blev.

Åh! Tanken på att få en navel igen känns rätt knasig! En navel känns ju helt självklart att man har, men jag har inte sett min för all hud på sex år... Herregud va länge!

Förresten, så provade jag på chins och pull-ups på en stång vi har i trädgården. Klarade EN chin och tre pull-ups, hehe! Kanske hade kunnat med någon till om jag hade haft handskarna på mig, men det står klart att jag varken har styrkan eller tekniken till detta.. Än! I höst så är det allvar! Haha!

Näe, nu ska jag invänta kvällens träningspass och bästaste Elan som ska komma förbi med ett skoställ. Blir det inte för sent ikväll så kanske det kommer upp lite bilder. Annars kommer de efter OP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0