Guess who´s back?

Det blev ingen ny blogg. Det blev inget bloggat alls faktiskt!
 När Bothas var 7 veckor började jag träna igen, och det var så skönt! Skönt att få komma tillbaka, att få komma hemifrån efter att ha spenderat de sista tio veckorna som gravid i viloläge, skönt att få vara någon annan än mamma!

I höstas tränade jag sju pass i veckan, uppdelat på sex dagar, en vilodag. Fixade med kosten, ammade som en galning och fokuserade! Under julen mattades det hela av lite, träningspassen hade julledigt och jag åt lite annorlunda. Men, den 25 januari ställde jag mig på vågen och landade på samma vikt som jag hade den dagen jag plussade! 22,5kg har svettats bort med hårt arbete och stor glädje!
 För jag tränar inte längre av samma anledning som förut. När jag började motionera igen, efter att ha fått både Aimée och Bums, då rörde jag på mig för att jag var tvungen. Jag vägde för mycket, helt enkelt. Orkade knappt ingenting, inga kläder passade, trivdes inte i min kropp och dessutom rökte jag, whoopiedooo! Jag kände sällan för den där joggingrundan eller det enstaka Zumbapasset i veckan. Det var ett nödvändigt ont.
Nu kutar jag till träningen! Gärna minst en halvtimme innan den egentligen börjar, hehe! Denna terminen har jag dessutom gått med på att vara ledare, i två pass i veckan! Hur gick detta till?! Jag vill träna och finns det inte ledare som kan hålla i ett pass jag kan gå på, så får jag helt enkelt ordna det själv. Så just nu delar jag måndagens Cirkelpass med Ela (vinkivink!) och onsdagens kombinationspass med Jenny (Hej på dig, om du läser!)

Förutom dessa två pass så dyker jag upp på spinning tisdag, fredag och söndag om jag får plats. På lördagar går jag på ännu ett styrkepass, och på söndagar händer det att jag går igenom ett av veckans styrkepass som jag är med och håller i. Dessutom har jag börjat på löpningen igen! eller, på riktigt kan man väl säga. För nu tar jag tiden ordentligt, har mål utsatta för mig själv och gör framsteg. Dessutom springer jag längre än 2,5km när jag ger mig ut, till skillnad från innan.

Som sagt, har detta gett resultat! Jag kommer att skriva mer ingående om mina delmål och planer, men det tar jag i ett senare inlägg!

Jag är i alla fall tillbaka, och tänker inleda det nya bloggandet med lite "formbilder". Fast de två första bilderna kah ni räkna som "ur-formbilder".



En unge låg det i den magen. EN unge, jag lovar! Det är helt sjukt, jag vet. Denna bilden är tagen kvällen innan kejsarsnittet. Med bebis, allt vatten i mage och ben, nytt fett och så vidare, vägde jag 22.5kg mer än dagen vi fick veta att bebis hade blivit till. Tro nu inte att jag satt stilla som gravid! Fram till vecka 29 tränade jag minst tre gånger i veckan, främst spinning och simning. Det var bara ingen som hade meddelat min kropp om det, hehe!



Så här såg jag ut morgonen efter att Bothas och jag kommit hem från BB. Han var tre dygn gammal och jag hade knappt gått ner någonting. Helt plötsligt insåg jag att det var inte "bara mage" på mig när jag var gravid. Det var tits and ass osså. Och inte lite av den vara heller, huvva!



Denna bilden är tagen i mitten av januari, för något kilo sedan och en hel del gåihopande sen! Jag är snart i mål! Utan svältkurer, äckliga bantningsdrycker, eller annat självdestruktivt. Min beslutsamhet och mitt hårda arbete har åstadkommit detta.

Och jag är inte klar än!

Följ med!


Kommentarer
Postat av: Ela

Fan, när man ser bilderna fattar man inte ens att det är samma person?! BRA JOBBAT! Och som du säger, det är ditt eget hårda slit som gett resultat.. Inga genvägar. Fy vad glad jag är för din skull :D Snart Gbg för post-operationsshopping;)

2012-02-15 @ 11:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0