Lära sig?

När ska jag lära mig? Att helgätande verkligen inte är något för mig... Av vana och rutin äter jag onyttigheter på helgerna, främst fredag och lördag. Men oftast så kommer jag varje helg fram till samma sak. Att jag först inte ens är sugen, jag äter mest för att det finns hemma och för att jag "borde". Att jag alltid mår fysiskt dåligt av vad jag sätter i mig. Lösgodis, choklad och snacks ger mig gaser, magont och dåligt humör. Sedan, dagen efter, dvs idag, mår jag helt konstigt. Låg och trött. Men då har jag kommit så långt i mitt moffande att kroppen vill ha eländet. Det segaste måste vara att jag varje fredag dessutom verkar ha förträngt att jag mår så dåligt av det, för jag handlar alltid samma onyttigheter på helgerna. Suck! Jag måste verkligen ta mig i kragen på denna fronten. Hur svårt kan det vara liksom?

I övrigt har der varit en ganska lugnt helg. På lördagen gick jag på styrkemixpasset som jag brukar. Sedan hade jag tänkt springa en runda senare under dagen, men det krockade med lunch, icahandlande, Folkets Hus bio med de stora barnen och middag. Idag har jag haft fullt upp med att vara kolhydratslåg, så jag och lillpajken har parkerat oss i fotöljen framför Vasaloppet och annat på tv, i stort sett hela dagen. Sovmorgon tog jag med. Till halv elva. Kanske var det den som ställde till det med. Skulle ha stigit upp riktigt tidigt och gått en hurtig promenad istället, haha!
Men men, tidigare ikväll kom jag iallafall iväg på ett spinningpass! Jag var riktigt på gång idag, så det var ovanligt skoj.

Imorgon hoppas jag att jag kommer ut på en bra löprunda. Har planer på en längre runda nu. Har lite dålig koll på hur lång den jag tänkt mig är, men det lär visa sig efteråt.

Mindre kul upptäkt är att alla mina Ewa i Wallaplagg är för stora. Grymt för stora. Så där att det verkligen inte går att använda dem, hur mycket man än vill. Buhu! Massor med tusenlappar till ingen nytta! Nu går det ju att sälja dessa plagg, men jag är så petig med att att jag vill få ut exakt vad jag vill ha, och utan krabb. De senaste gångerna jag har sålt på Tradera har jag haft problem med köpare som inte hör av sig eller väntar in i det sista med att betala. Jag blir knäpp så sånt, för jag är själv sådan att jag betalar så fort jag fått vinnarmejlet. Jag vill ju ha min vinst! Tyvärr verkar inte alla vara sådana...

Nog med gnäll! Jag ska gå och lägga mig. Har fixat med mannens födelsdagspresent ikväll, så jag känner mig lite extra hemlighetsfull och fullifan nu, hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0