Lugnet före stormen...

Det är vad förmiddagens promenad stod för. Efter dagislämning och långfrukost framför tv:n tog mannen och jag oss själva i kragen och gav oss ut på grusvägarna omkring byn. Sex kilometer i solskenet blev det, och lillpajken sov i stort sett hela tiden. Vi avslutade på ica, inga fantastiska köp dock, haha!

Promenaden gjorde dagens matschema helt knasigt, eftersom jag är van vid att träna på kvällstid. Men idag åt jag lunch en timme tidigare, vilket resulterade i att mitt middagsmellanmål hamnade innan middagen, sedan var jag småsugen på allt och inget fram tills dess att det var dags att gå och möta upp stora tjejen på hennes gympa. Så jag klämde i mig ett knäckebröd med ny mjukost på. Bacon med fyra sorters peppar, riktigt god och lite lagom stark så att det känns på läpparna ibland! Trevligt med lite alternativ till min minst sagt ohälsosamma fixering till Viltosten, hehe...

Som vanligt hade jag planerat att göra lite Bodyrockövningar innan kvällens spinningpass men, som vanligt, hanns det inte med. Satan då! Något jag dock kom ihåg var att ta kvitto på mitt terminskort. Bra jobbat, Fia! Nu ska jag bara komma ihåg att skicka in kvittot till FK osså, det kan ju bli ett kapitel för sig.

Spinningen var bra, kul och svettig precis som vanligt! Bästa Anna har lagt upp ett grymt jobbigt pass, med en avslutningslåt som gör hela passet som ett enda långt förspel inför just den låten. Det börjar lättlätt, blir tuuuuuungt!! För att sedan fortsätta vara tungt, bli lättare och lättare, och helt plötsligt så rusar mjölksyran i låren och ståpälsen närvarar på hela kroppen! Jag blir så lycklig av denna låt! Nästan känslosam t.o.m, den löser upp något obeskrivbart i kroppen... Hmm. Effektivt iallafall.

I övrigt så är denna vecka ganska tung. Mens på g, efter graviditet och 8 månader gammal bebis, det kan göra alla möjliga knasiga saker med kroppen. Svullen, trött, hängig, godissugen, illamående, hungrig... Jag blir alltid låg av mensen, men när den har varit borta länge så blir det alltid värre.
Dessutom har jag stressat om finansieringen till min bukplastik. Först hade företaget jag skulle låna av tekniska problem, så de registrerade inte låneansökningarna, sedan fick jag avslag. Då sökte jag på ett annat ställe, fick inte låna fullt belopp, så då skulle jag låna av två olika företag och när jag tackat ja till första så försvann det andra lånealternativet... Ärligt talat, igårkväll var jag så uppgiven att jag grät! Operationen kändes verkligen långt bort, och jag kände både frustration över att vara så nära målsnöret, och skam över att kanske behöva berätta för människor att operationen som jag har gått och pratat om nu inte skulle bli av iallafall. Blä!
Men, nu ser det ut som att det hela har löst sig! Puh! Vågar inte riktigt ropa hej än, men framåt helgen hoppas jag veta säkert.

Avslutar detta inlägg med en matbild. Jag och min älskade mjukost! Haha! Jag försöker för övrigt att ta bort mjölkprodukter ur kosten, någon som har ett alternativt pålägg? Och jag vill inte byta ut det mot låglaktos- eller laktosfria alternativ, utan bra, nyttiga och mättande förslag mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Är glad att det löser sig för dig med lån etc.! Vet hur mkt du ser fram emot operationen, och så jävla duktig som du varit och är, är du värd den och mycket mer!

2012-03-07 @ 21:28:08
Postat av: Fian

Tack bäste vän! Jag räknar med att du kommer och hälsar på mig hemma när jag knatar runt dubbelvikt, inlindad i gördeln :P

2012-03-07 @ 22:08:37
URL: http://justgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0