Innanlår...

I måndags skippade jag löpningen. Det var helt enkelt alldeles för mjukt, och jag är alldeles för rädd om mina vrister, så det fick bli en liten halvtimme på spinningcykeln istället. Hade min pulsklocka på mig, och såg till så att jag låg lite högre i medel än under löpningen.
Största skillnaden med löpningen nu, efter att jag har kommit igång med spinningen igen på allvar, är att det känns som om jag skulle orka att springa hur långt som helst. Eftersom jag fortfarande bara springer 6km´s rundor, så hinner jag inte ta ut mig så som under ett spinningpass. Och när jag sitter på spinningcykeln så är jag så nära att kräkas och ge upp fem gånger per pass, att det är ett under att jag älskar just den träningsformen. Sedan kommer det tillbaka i löpningen! "Herregud, jag kan ju tänka klart! Min puls ligger inte över 80%, jag kan springa i två timmar till!" Haha!

På kvällen var det dags för veckans första träningpass i Träningshallen. Cirkelpass blev det iallafall, jag stod som instruktör som vanligt. Hade skojat till det med att byta ut fyra stationer och modifierat en, så mina deltagare såg lite skeptiska ut innan de hade kommit igång. Men, sedan började de svettas och fokusera, och då brukar det inte vara några problem!

Idag hoppade jag med löpningen. Nu vill jag ha barmark! Men tyvärr verkar jag inte få gehör på bönerna, för just nu kräksnöar det här... Men ja, jag hade spinningpass att vänta framåt kvällskvisten, så jag valde att fira till det med "halvvila". Vilket min man kallar "ingen vila", men det beror ju på vad man jämför det med, hehe!

Bästaste Anna hade satt ihop ett riktigt svettigt pass idag, så jag behövde inte ångra att löpartrasorna fick vila! Ny musik med, så nu hade jag absolut noll koll på hur långt vi hade kommit i passet. Jag brukar annars kolla in displayen på musikspelaren, och räkna på hur mycket eller lite det är kvar av passet. Idag var det bara fullt ös, och det var ju lika bra det!



Vad jag stirrar på innan mina cirkelpass. Ladda stång till benböj, biceps, benböj igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0