Run Fia, run!

Woopie!
Idag har jag fått in både löpning och styrka på träningskontot, haha!
Tfan har varit sjuk idag, och igår med för den delen. Han har fått min förkylning, fast version 2, för han var sjuk i samma för typ två veckor sedan. Så jag har varit klanledare för huliganerna här hemma. När jag till slut fått i mig lunch och herr Sjukling vilat nån timme, fick jag lite avlastning och kunde snöra på mig löparskorna.
 Men, först lunchen! Började redan i förmiddags med att förbereda "Fisk i paket". Av någon märklig anledning blev jag sugen på det redan igår, och tänkte att det är ju lätt att slänga ihop! Jo tjena. När det väl var dags att äta lunchen, och min buljongkokta blomkål var klar, öppnar jag ena foliepaketet och inser att fisken inte ens är halvklar. Gah! Igång med ugnen igen, och in med fisken! Som väl var så fanns det färdig kyckling i frysen, tio minuter i stekpannan så blev det middag ändå. Men kyckling och blomkål funkar dåligt ihop. Mätt, men inte tillfredställd blev betyget på dagens lunch...

Till sist fick jag på mig löparoufiten iallafall! Men, (många sådana idag tydlligen) jag glömde kolla termometern och tänkte bara på gårdagens behagliga 3-5plus med solsken. Idag var det snarare knappt en tapper plusgrad ute och solen var bakom en mil moln, kändes det som. Så det var för kallt för de brallor jag hade valt. Men jag valde att strunta i det och springa vidare. Efter två kilometer började benhinnorna värka. Suck! Sedan kunde ja inte släppa det på hela rundan. Varför värker de? Kommer de fortsätta värka nu? Fan, jag som hade gått och längtat efter sol och barmark, osså kommer benhinnorna och ställer till det! Hem kom jag iallafall till slut, inte på någon fantastisk tid, men men!

Ikväll hade jag dessutom ett Cirkelpass! Styrka för hela slanten och massor av magövningar! Planka, planka, planka! Till allas förtjusning, haha! Skönt att vara tillbaka! Fast, nu har jag ju faktiskt varit tillbaka i tre dagar efter att ha varit borta i fem... Det är bara i min värld som det känns som om jag varit bort typ tvp veckor. Minst!

Imon blir det en runda på stan och ett spinningpass! Frågan är om jag skulle kunna knö in en löprunda där med... Men risken är att det blir lite väl körigt med hemresan från stan och barngympa precis innan spinningen. Jag får helt enkelt träna själv innan spinningen! Vilken eccellent idé! Så får det bli.

God natt på er!



De otillräckliga byxorna, för fem kilo sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0