Jahopp...

Nu börjar det äntligen kännas som att det är på väg att vända, det var då ett jävla sattyg till att jävlas! det är min karaktär jag talar om, vi är verkligen inte goda vänner! Jag har ALLTID karaktär och motivation, men den där kosten. Eller ja, själva maten är egentligen inte så stort problem, det är det andra. Det som inte är mat. Jag brukar kalla det klaffs. Chips, choklad, lösgodis, läsk, vitt bröd och frallor. Just nu har jag en lösning på det, det kallas dålig ekonomi, haha! Denna månaden finns det inget utrymme för 350gr lösgodis var på onsdagkvällen, inga glassar på ica mitt i veckan för att det är fint väder och ingen läsk på helgerna. Det vi har hemma i drickaväg får räcka, och klaffs hör hemma på helgerna, om än i mindre mängder än innan. Tar chipsen slut på fredagen så betyder inte det att man (jag!) kan köpa nya på lördagen, hehe...

Träningen faller på plats bra igen. Som väl är så har jag byggt en ganska bra vänkrets med folk som vill och tycker om att träna. Vi har spinning, ett par tre styrkepass i veckan, och står träningschemat tomt någon dag så springer jag. Senaste veckan har jag fått in träning varje dag utom förra tisdagen, då det var ett grymt väderomslag som gav mig huvudvärk á la migrän och lite feberkänningar.
Idag hade vi step/styrka, med tio minuters steppass mellan styrkeövningarna. Hade pulsklockan på mig och kom upp i 85% av maxpuls ett par gånger! Härligt!

Nu varvar jag ner med en stor mugg hemgjord buljong. Låter väl knasigt, men jag har en välbehöd fasta inplanerad, för att ställa om kroppen och förhoppningsvis få bort det jävligaste sötsuget. Så nu har jag ett par dagar innan fastan som jag måste dra ner på matintaget och förbereda kroppen. Annars skulle det bli alldeles för chockartat att gå från fredagens snacks och choklad direkt in på måndagens fasta, haha!  Misstänker att folk på ica undrade vad vi har för kost i familjen, när de såg hur jag handlade idag. Två barnvarukorgar fulla med frukt och grönsaker, kanske känns lite väl proteinfattigt...

Idag har maken fotbollsträning med. Vilket medför en viss svettdoft i huset, då jag inte hinner duscha efter mitt pass innan han drar iväg på sitt. Vår dusch är i källarn och jag litar inte på de två äldsta att hålla sams tillräckligt länge för att hålla minstingen nöjd så länge jag står i blöten. Nej, det är bara att bita ihop och vara glad för att träningspasset fick plats i planeringen, haha.

På tal om frukt, lite melon kanske kunde vara gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0